פייסבוק מאפשרת לגולשים לקבוע מי יצפה בסרטונים שלהם

פייסבוק מאפשרת לגולשים לקבוע מי יצפה בסרטונים שלהם

בתקופה האחרונה אנו עדים למאמציה של ענקית המדיה החברתית, פייסבוק, לגבור על יריבתה יוטיוב בכל הנוגע לסרטוני וידאו. במסגרת המאמצים הללו החליטה פייסבוק לאפשר לגולשיה לשלוט בקהל שיצפה בסרטונים שלהם ואפילו לתזמן הסרה אוטומטית מהרשת.

פייסבוק מרחיבה את ארסנל האפשרויות אותן היא מציעה למשתמשים שלה ולחברות המעלות סרטוני וידאו לעמודי הפייסבוק שלהן. השאיפה של פייסבוק היא להפוך בסופו של יום, לפלטפורמה מבוססת מספיק בתחום הווידאו כך שתוכל להתחרות ביוטיוב.

כעת פייסבוק מאפשרת למשתמשים שלה לקבוע לא רק את המיקום והשפה של המשתמשים שיצפו בסרטונים שלה, אלא גם את גילם ומגדרם, נתונים אלה לא תמיד ברי השגה ליוטיוב.

בדומה ליוטיוב פייסבוק תאפשר למשתמשיה להעלות סרטוני וידאו "סודיים", שלא יופיעו בעמוד ויוצגו רק למשתמשים אליהם נשלח קישור ישיר. בנוסף יוכלו המשתמשים לבטל את אפשרות שילוב הווידאו בעמודים חיצוניים (Embed) או לקבוע עבורם תאריך שבו יוסרו מהרשת אוטומטית.
בנוסף, פייסבוק פיתחה גם עמוד קטלוג, דרכו היא תאפשר למשתמשיה לסקור במהירות את כל הסרטונים שהעלו ולערוך בהם שינויים.

התחרות בין פייסבוק ליוטוב מתעצמת כאשר עסקי הווידאו של פייסבוק הולכים וצומחים במהירות.